Världens bästa Winnerbäck

Du kanske sa nånting som ingen alls förstod
Och som du ångrade men som du ändå sa
Du kanske gick ett steg för långt för dom försoffade
Så att dom inte såg att det var bra

Du ville ändra på dig själv och på din värld
Men fick då ofrivilligt se att den var seg
Livet är en dans på rosor
Men det är en dans med svåra steg

Du ville visa att du fanns och att du levde
Och att inte allt var lika dött som dom
Du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
Och att det gick att göra om

Du ville bara hjälpa till och vara snäll
Mot dom som praktiskt taget ingenting förstår
Du ville bara göra gott och ändå fick du namnet Fröken svår

Och du fick höra utav vänner och bekanta
Att "Nu tar vi allt, för allting här är vårt"!
Dom sa att framtiden var ljus
Nu har dom bil och mat och hus
Dom sa att ingenting var svårt
Och du fick höra att livet var en dans på rosor
Och det blev en dans som stack dig hårt

En klockren text från Winnerbäck. Jag älskar honom!
Alltid så jävla klok och texterna är som taget direkt ur ens lilla hjärna. Han lyckas alltid
knåpa ihop dom till det man vill skrika rakt ut men som man omöjligt kan sätta fingret
på och formulera det så att någon förstår. Men det gör inget! Winnerbäck fix! Helt otroligt.
Det är många gånger jag suttit som ett frågetecken, förvirrad och bara lyssnat
på allt han sjunger om. Bara en mening kan ha fått mig att förstå allt, nästan allt.
Känner mig än idag ibland som en vilsen tonåring.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback