Sammanfattning

Satt och tänkte på 2011, varför inte sammanfatta det året.
Det snabbaste året jag varit med om typ.

Januari - Ja, härifrån och några månader framåt var jag bara förstörd.
Men jag stod på mig så gott jag kunde. Var ju helt ovetandes om vad Fredrik skulle
komma och göra mig och mitt lilla liv så bra! Och det går ju inte att glömma
lilla Amigoooo som vi hämtade i Järvsö!! Och inte heller den underbara snöjäveln.


Februari - Det var ett himla åkande mellan sthlm och hudik för oss båda här. Men
den 8 februari fick jag jobb på Wamas. Och det var ju.. en upplevelse! Kände inte
riktigt att jag och syrianfamiljen klickade. Speciellt när ingen pratade svenska med mig 8)
Blev mest utnyttjad på arbete och drog därifrån efter en och en halv månad.
Den 14 februari packade jag mitt rum och flyttade in hos Fredrik, det var snabba
drag men vi såg det bara som en skitgrej. Varför söla på när man tycker om och trivs
med varandra så mycket? Nej just det!

Mars - Här har jag inte så mycket att tillägga eftersom jag jobbade arslet av mig....
Myste väl på lite hemma i lill Hudik med lill lillebror! Kommer ihåg kaos helgen/natten.
Mamma bodde en sväng hos Sylvia/mamma 2 och vi sov där med lillebror.
Vi var taggade för att äventyrsbada på Himlabadet dagen efter.
Men jag vaknar med en gråtande lillebror som har ont i magen. Jag kände väl igenom
dessa nattsymptom och tog ungen och sprang mot toaletten. Men jag hann inte riktigt..
Kom lite spya här och lite spya där. Även på handtaget som Fredrik greppade tag i.
Dagen efter vnär spyandet var klart så gick vi ut mot bilen. Lillebror står vid bilen och
kollar på mig så konstigt. "Vad är det Joel?" "..jag har.. bajsat.." Oh no tänkte vi och
det var bara att klä av ovh in i dusch och på med nytt! Joel fick stanna hos mormor i Gnarp.
Medans jag freddan linnea jonas gustav johan oooch frida lekte på Himlabadet.


April - Vi hade en vääärldens mysigaste helg hos katten Gustav! Och en världens
mysigaste dag på Djurgården med mamma och Joel! Mysarnas mysmånad?


Maj - Här var jag väl arbetslös och myste på så mycket jag kunde!
Veckorna som sagt bara sprang förbi mig, jag hann knappt med.
Men vi hade en jädrans helg när linnea jonas gustav johan oooch frida kom!
Den var också sådär oförglömligt med grillning, sol och umgås och umgås.



Juni, Juli - Här provjobbade jag på Propellern tror jag och fick jobbet. Alldeles
innan midsommar fick jag svaret och jag minns hur glad jag blev!
Jag ville ju inte ens fira midsommar för att jag inte hade något jobb eller pengar.
Men cafeét hade sommarstängt så jag fick semester efter en vecka.
Då hade jag några härliga degdagar medan vi väntade in Fredriks semester.
Var hemma och hade en kunghelg vid skolavslutningen. Sen firade jag in
midsommaren hemma i Sthlm. Deeet var en jädrans midsommar! Hahaaaa
Garvar inom och utbords när jag tänker på den nu. Garvade mindre då kanske, men!
När majstro fick semster drog vi hemåt/uppåt och hade okristligt bra dagar.








Augusti - Oförglömliga augusti och Rhodos resan!! Det är himla mycket som blir
oförglömligt känner jag. Sista veckan på semestern var perfekt med lite Grekland.
Fast vi stod på Arlanda två dagar för tidigt.. Det är sant! Men det var Fredriks fel!
Så vi fick gömma oss i läggan tills det var rätt dag att åka om hela resan till Arlanda.
Efter den veckan var det back to work och det flöt väl på. Jag hade så otroligt
roligt på arbetet, fast ja, vissa saker och människor kan jag utesluta från det roliga.




September - Ja, man fick ju kicken på jobbet före provanställningen slut, det var ju ett skämt.
Jag var så jävla trött och less och arg, det var de värsta jag varit med om. Finns
så hemska människor på denna jord. Men det var bara att tuta och köra!
Jobbade min sista dag på självaste födelsedagen också. Men det blev en asbra dag
ändå. Fick biljetter till Rihanna men den jäveln ställde ju inte konserten i November.
Åkte hem och sökte lite tröst hos myskissen Migge såklart också.
Han fick prova på Sthlm en sväng, var inget för honom tyvärr.


Oktober - Snart var arbetslösheten över igen. Fick jobb på Taxi Sthlm som är
världens bästa arbetsplats. Så lyckan var total. Fick gå en operatörsutbildning
i två veckor först med en härlig grupp. Började jobba vecka 44 in på November!
Har typ inte en enda bild från Oktober eller November. Verkar ha glömt bort hur man gör.
Det har varit ganska mycket härifrån och framåt. Donat med en massa och jobbat.

November - Ja, var det inte alldeles nyss November? Herregud. Jag var iaf
sjukt smart och handlade klart nästan alla julklappar! Hela November gjorde
jag mig redo för julen. Handlade in jul i hemmet för fan 400 spänn.
Och jag bad vid sängkanten varje kväll för att få flera meter snö. Funkade inte.

December - Jul och nyårs månaden! Vi hade en helt, jaaa här kommer det igen,
oförglömlig jul! Vi vaknade 06.30 på julaftonsmorgonen och tände lite ljus.
Gjorde iordning gröt, oss själva och öppnade varsin klapp. Sedan tåga vi hemåt
och väl framme var det full rulle åt varsitt håll. Jag mot Gnarp och Fredrik mot Rogsta.
Slutstationen blev Njutånger där vi kekade julmat och öppnade fler klappar.
Det var så sjukt mysigt. Vi somnade dock tidigt och var supertaggade för juldagen.
Den började vi hos Jonas och Linnea och det var hb roulette som blev grejen.
Känns som att det var det som gjorde kvällen. Alla blev sjukt runda om fötterna
men ändå fanns topphumöret där hela kvällen. Alltsö jag kände mig som ett
litet ljus som bara gick och log hela kvällen. Kommer inte ihåg alltför mycket.
Kommer ihåg att när vi åkte taxi hem var det träd över vägarna och hemma var
det till att springa in till huset. Det blixtrade ju och hade sig, var livrädd.
Jaja! På nyår jobbade jag. Men det var mysigt ändå och faktiskt ganska roligt!

THE END (jag ångrar mig över denna sammanfattning, jävla jobbigt det var)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback